W Polsce, Wit Stwosz znany jest przede wszystkim właśnie ze względu na swoje prace rzeźbiarskie. Oprócz wspomnianego już Ołtarza Mariackiego wykonał także kamienny Krucyfiks (ok. 1491) do Kościoła Mariackiego, nagrobki Kazimierza Jagiellończyka w katedrze wawelskiej (1492), biskupa Piotra z Bnina w katedrze we Włocławku (1493-94) oraz arcybiskupa Zbigniewa Oleśnickiego w katedrze w Gnieźnie (1495), a także odlaną w brązie płytę Kallimacha (Filipa Buonaccorsi) u dominikanów w Krakowie (1496-1500).
Nie wszyscy jednak wiedzą, że Wit Stwosz zajmował się także grafiką i malarstwem.
W 1496 roku, jako uznany rzeźbiarz wrócił do Norymbergi, gdzie po różnych perypetiach został skazany za fałszowanie weksli i musiał uciekać z miasta. To wtedy zaczął tworzyć dzieła malarskie.
W latach 1503–1505 Stwosz wykonał polichromię skrzydeł poliptyku w Münnerstadt z legendą św. Kiliana. Na podstawie analogii artyście została przypisana nastawa ołtarzowa benedyktyńskiego opactwa św. Magnusa (St. Mang) w Füssen, dziś zachowana w stanie rozproszonym.
Jedną z kwater tego ołtarza był obraz „Święty Augustyn w celi”, który w trakcie tegorocznej Nocy Muzeów zostanie zaprezentowany w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie.
Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji i będzie pokazywany publicznie w Polsce po raz drugi. Wcześniej można było go zobaczyć w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej.